Pages

Bluestacks - Android in PC! (Malay)


Assalamualaikum...

Ok, hari ni aku rasa sangat gembira kerana aku telah discovered sesuatu yang baru. Sesuatu yang telah lama aku cari untuk PC aku. Ceritanya bermula sejak aku mula berfikir, "Kalaulah ada sesuatu yang boleh buat PC pun ada Android?". Ya! Akan ada orang cakap, "Nak download apps Android boleh je guna website Google Play dari PC". Tapi bukan itu yang aku maksudkan.

Namun agak lama dari tu, dekat setahun juga lah sampai hari ini, aku telah berjaya menemui satu software yang manjawab persoalan aku. Terima kasih serta tahniah buat developer BLUESTACKS kerana telah mencipta software ini.

Ok lah, aku perkenalkan, BLUESTACKS!!!
(Ehm, ade gaya seorang pengacara tak?) :p


APA ITU BLUESTACKS?
BLUESTACKS merupakan satu software yang membolehkan anda untuk access Operating System (OS) Android tanpa memerlukan tablet atau smartphone. Ia ibarat PC anda mempunyai Android! Anda boleh memiliki pelbagai apps sebagaimana yang ada pada tablet atau smartphone anda.

Dibawah adalah gambar BLUESTACKS yang aku telah installed. Aku dapati bawaha BLUESTACKS juga mempunyai beberapa version. Version yang aku punya ni tak tahu lah yang ke berapa, tapi yang pasti bila aku buat research dalam internet, terdapat berlainan dari segi penampilan.

Aku tengah download Texas HoldEm Poker

Beberapa apps yang aku telah installed

Tujuan asal aku install software ni sebenarnya adalah kerana aku malas dah nak subscribe mobile internet. Kalau boleh aku nak bayar kat broadband je. So, dari situ aku boleh guna Whatsapp, Viber, Instagram dll.

Bagi mereka yang menggemari software ini, aku mudahkan korang untuk download software ni kat Bluestacks Download.



Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment