Pages

Kata BC: Juara EPL 2011/2012


Dengan akhirnya perlawanan terakhir dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) pada Ahad, 13 Mei 2012 yang lepas, kesemua pasukan yang bertanding bermain begitu sengit sekali terutamanya buat dua kelab djiran dari Manchester iaitu Manchester City dan Manchester United. Keputusan perlawanan yang dilabelkan sebagai perlawanan yang dramatik itu amat cukup memuaskan bagi penyokong-penyokong juara liga Inggeris tahun 2011/2012 iaitu, MANCHESTER CITY... Aku sebagai penyokong Man. City berasa teramat-amat puas hati apa bila jaringan terakhir buat Man. City pada minit ke 92 memberikan impak yang cukup mendalam kepada kawan-kawan aku yang menyokong Man. Utd.

Ketika Man. City sedang asyik dipijak-pijak oleh kelab milik Tony Fernandez, QPR, pelbagai ejekan telah dihentam kepada aku. Tapi aku tenang je. Aku percaya kepada beberapa pemain utama City iaitu; David Silva, Yaya Toure, Voncent Kompany, Sergio Aguero, dan Carlos Tevez yang telah membuat kata semangat sebelum perlawanan tersebut (baca Goal.com). Jaringan untuk keputusan seri dari tandukan Edin Dzeko telah memuaskan aku dan aku harap hanya 1 lagi jaringan diperlukan. Pada ketika tamatnya masa tambahan buat United, aku masih melihat City dalam seri. Namun, kesedihan aku tidak sampai seminit apabila sepakkan kencang dari Sergio Aguero telah menyelamatkan City untuk menjulang piala di rumah sendiri setelah 44tahun gagal untuk juara.

Lepas aku tengok jaringan tu, memang riuh rendah la kedai makan tu dengan beberapa penyokong City yang dari tadi asyik menahan ejekkan penyokong United. Keputusan itu buat aku terharu dan bangga sejak mulanya aku terjebak dalam EPL ni 2 tahun lepas dengan aku memilih City sebagai kelab sokongan aku. #together forever with Man. City. GLOOORY GLORY MANCHESTER CIITY!!!

No comments:

Post a Comment