Pages

HATI INI

lirikan mata masih ceria,
raut wajah memberi senyuman.
tapi tak mungkin mata bertahan,
inikan pula hati didalam.

memang benar engkau melihat cahaya,
dalam cahaya itu kegelapan.
tidak aku mahu engkau merasa,
walaupun tidak akan berlaku.

biarkan sahaja aku mengalir,
raut dan lirik kekal ceria.
walau bertahun ku tetap ada,
kerna niatku ikhlas untukmu.

hati ini yang benar ada harapan,
hati ini adalah apa milik kamu,
hati ini yang setia padamu,
hati ini ada jagaanmu.

hati ini gembira melihat kau ceria.
hati ini sedih melihat kau derita.
hati ini juga tahu hati kau.
namun hati ini tidak pernah kau lihat.

hati ini mahu kahu lihat ia.
hati ini mahu kau dengannya.
tapi semua itu sukar berlaku.
kerna hati kau ada si jaga.

bukan pertama ku baca novelmu,
setiap bab aku ingatkan.
bukan kamu sahaja aku inginkan,
namun segala berkait padamu.

bertahun ku harap kau tahu aku,
namun benar kata dahulu.

No comments:

Post a Comment