Pages

26hb




Bila bercerita tentang tarikh, memang tak semua orang akan ambil tahu sangat. ingat lagi masa aku belajar mata pelajaran sejarah masa sekolah dulu. kalau tanya pasal tarkih, haha... kirim salam lah kalau aku nak senang ingat melainkan tarikh tersebut mungkin lawa bagi aku ke, atau ia penting bagi aku. hihihi :P

ok tu kalau bercerita tentang aku, ni aku nak kongsi sikit satu nombor dalam tarikh yang agak keramat bagi negara Indonesia. Ini bukan ciptaan atau ada unsur-unsur jahat, tapi aku hanya terkejut bila memang benar apa yang aku kaji ni, semua tarikh mesti melibatkan satu nombor iaitu, 26. list yang ada kat bawah ni adalah antara yang telah aku kumpul dan buat semakan tarikh, memang benar.

26 DISEMBER 2004,TSUNAMI DI ACHEH.

26 MEI 2006 GEMPA BUMI DI JOGJAKARTA.

26 JUNE 2009 GEMPA DI TASIK MALAYA.

26 OKTOBER 2010 TSUNAMI DI MENTAWAI.

26 OKTOBER GUNUNG MERAPI MELETUS.

26 DISEMBER 2010,GARUDA INDONESIA DILANYAK HARIMAU MALAYA

No comments:

Post a Comment