Pages

Rancangan dan impian


Aku merupakan seorang yang suka merancang sesuatu perkara untuk masa depan aku lebih awal. Ini kerana aku mahukan sesuatu yang teratur. Ada setengah orang yang fikir aku ni berangan je lebih. Tapi aku kata "apa ada hal?". Orang yang tiada impian serta rancangan adalah orang yang mundur serta tidak terurus. Jadi aku endahkan kata-kata mereka yang cuba melemahkan aku. Hidup aku; aku yang rancang, tuhan menentukan.

Pelbagai faktor yang telah aku fikirkan termasuk keluarga aku, kerjaya aku, kerja aku, serta persiapan aku untuk menjadi ketua keluarga akan datang. Tanpa rancangan serta impian awal, pasti semua yang aku katakan tadi tidak akan menjadi. Sebab, dengan rancangan serta impian aku, aku belajar bersungguh-sungguh dikala aku muda ini. Supaya nanti semuanya akan berjalan lancar walaupun hidup ini ada naik dan turunnya, bagi aku itu adalah lumrah hidup.

1 comment: